09 July 2009

UNITEN



Saya baru sahaja memulakan kuliah di UNITEN, Kampus Sultan Haji Ahmad Shah, Muadzam Shah, Pahang.

Dengan persekitaran baru, hidup baru dan rakan-rakan yang baru.

Agak susah untuk menyesuaikan diri di tempat ini. “Universiti dalam bandar, bandar dalam universiti”. Itulah yang selalu diulang kepada kami, pelajar-pelajar baru disini. Tapi lebih elok untuk menggantikan perkataan bandar dengan hutan, saya fikir.

Pergaulan sosial lebih kurang sama dengan Taylor’s Uni College. Tiada yang menarik disini melainkan berjumpa dengan orang asli.

Pengangkutan awam sangat susah untuk mendapatkannya. Apatah lagi tempat-tempat membeli belah. Namun, inilah tempat yang paling sesuai untuk belajar. Udara yang bersih, persekitaran yang sunyi dan yang paling penting, tiada hiburan.

Moga-moga tempat baru dan hidup baru saya disini dapat memaknakan sesuatu yang berharga dalam hidup saya untuk 4 tahun mendatang ini.

7 comments:

Dr Zahau said...

semoga berjaya di UNITEn

Anonymous said...

haha. rilex la bro. take care of afiq. and urself and bulla of course.

ILI

skywalker said...

good luck .....buddy!!!!

Muhaimin said...

Dr Zahau: Syukran

Anonymous: Chillax2 slaloo..huhu

skywalker: thanks bro!!

equadex said...

saya dah lama blaja kat uniten pahang ni...huhu....

Anonymous said...

haha.. Aku bley tahan 3 tahun.. InsyaAllah.. Ko lg bley..
Dulu lg hutan..Kira skrg dh maju sikit ar..haha..

Anonymous said...

equadex: Klu jumpe nt, tegur2 lah ye..
anonymous: Br nk maju le..cukup2 tuk survive je..hahaa